ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI – ÜZLETSZABÁLYZAT
(webáruházban történő vásárlás esetén)
BEVEZETÉS
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
A Reneszánsz Panoptikum Kft. internetes áruházában (a továbbiakban: Áruház) történő megrendelés esetén a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az alábbi Üzletszabályzatot.
Az Áruházban forgalmazott valamennyi termék vonatkozásában Eladónak a Reneszánsz Panoptikum Kft minősül. Az Áruházban Vásárlónak minősülő az, aki az elektronikus úton, az Interneten keresztül ad le megrendelést a www.reneszanszajandek.hu címen az Eladó internetes honlapján.
A Vásárlók közül fogyasztónak minősül a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 4. pontja szerint vállalkozásnak minősül. A hatályos jogszabályok értelmében a fogyasztói szerződésekre speciális rendelkezések vonatkoznak. Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy jogaik és kötelezettségeik eltérőek attól függően, hogy fogyasztónak minősülnek-e vagy sem.
Aki cselekvőképességét illetően a másik felet megtéveszti, ezért felelősséggel tartozik és felelőssége alapján a szerződés teljesítésére kötelezhető.
Az Eladó törekszik arra, hogy a Vásárló minden szükséges információt és minden lehetséges segítséget megkapjon az Áruházban történő vásárlással kapcsolatban.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
ÜZEMELTETŐI ADATOK
- Cégnév: Reneszánsz Panoptikum Kft.
Székhely: 6100 Kiskunfélegyháza, Attila utca 12. - Üzlethelyiség címe: Dobó István Vármúzeum, Várbolt, 3300. Eger, Vár 1. (Püspöki Palota pince, volt Pénzverde) Tel.: +36-70-297-1312
- Képviselő neve: Palotás Erika
Cégjegyzékszám: 03-09-119579
Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság, öi. áttéve Bács-Kiskun M. Cégb.-ra
Adószám: 13823193-2-03
Közösségi adószám: HU13823193
- Számlavezető pénzintézet: UniCredit Bank Hungary Zrt.
Számlaszám: 10918001-00000033-33620000
IBAN számlaszám: HU35 10918001-00000033-33620000
- E-mail cím: rendeles@reneszanszajandek.hu
Telefonszám: +36-70-297-1312
- Panaszkezelés helye:
Cím: 6100. Kiskunfélegyháza, Attila utca 12.
Email: rendeles@reneszanszajandek.hu
- Tárhelyszolgáltató: DENINET Kft. 1188. Budapest, Bercsényi u. 79/b.
Cégjegyzékszám: Cg.01-09-730805
Adószám: 13350910-2-43
E-mail cím: info@deninet.hu
A HONLAPON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG
A szolgáltató a honlapon reneszánsz ajándéktárgyakat forgalmazását végzi.
FELELŐSSÉG
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
SZERZŐI JOGOK
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb…) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!
A megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással, vagy személyes átvétellel rendelhetők meg.
Ha nem webáruházunkon keresztül rendeli meg termékeinket, akkor a mindenkori listaáron értékesítjük termékeinket!
TERMÉKKÍNÁLAT
A Webáruház honlapján a termékek termékcsoportokba rendezve találhatóak.
Termékleírás: az egyes termékek megjelölése és lényeges tulajdonságainak leírása a gyártó termékleírása szerint történik. A termékleírás esetleges pontatlanságáért az Eladó nem vállal felelősséget.
A kínálatunkban szerepelnek: középkori stílusú írószerek: mártogatós tollak, pennák, viaszpecsételők, tinták és tintatartók, írószer készletek, stb.; lovagi felszerelések; vármakettek és ólomkatonák; reneszánsz babaruhák.
Zsűrizett kézműves termékek: ezüstözött- és üveglencsés ékszerek;antikolt faáru; patkolt és festett tojások; csuhé-, szalma- és tobozbabák, bábok, egyéb ajándéktárgyak.
Rendelési információk
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt 27%-os áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
A Vásárló regisztráció nélkül is szabadon nézelődhet és válogathat áruházunkban, a megrendeléshez nem kötelező regisztrálnia magát. Amennyiben Ön nem kíván regisztrálni, úgy a kívánt termék kiválasztását követően, a pénztár oldalon kell megadnia a megrendeléshez szükséges adatokat.
Amennyiben regisztrálni szeretne, úgy azt 1 perc alatt megteheti, és a regisztráció ingyenes!
A megrendelés elküldése után az Eladó emailben automatikusan visszaigazolja a Vásárló megrendelését.A megrendelés elküldése az Eladó javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.A megrendelések feldolgozása: munkanapokon 15 óráig történik. A 15 óra után leadott rendelést a következő munkanapon dolgozzuk fel.Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2 munkanapon belül.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! Ebben az esetben a termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.
Az Eladó és a Vásárló között nem jön létre írásbeli szerződés. Az elektronikus úton megkötött szerződés a felek között akkor jön létre, amikor az Eladó a Vásárló megrendelését visszaigazolta. A szerződés nyelve magyar. Az elektronikus úton megkötött szerződést az Eladó nem iktatja/rögzíti, de a megrendelés adatait tárolja. A szerződés utóbb a Vásárló megrendelését visszaigazoló emailalapján lesz visszakereshető és hozzáférhető.
Az Eladó fenntartja az Áruház oldalain közzétett árak változtatásának jogát azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép életbe. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
Az Eladó gondoskodik arról, hogy az Áruházban forgalmazott termékek megfeleljenek a hatályos jogszabályokban előírt forgalombahozatali előírásoknak.
Az Eladó minden vásárlásról a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő számlát állít ki, mely tartalmazza – amennyiben van – a kiszállítás költségét is. A szállítási költségekről a SZÁLLÍTÁSI ÉS CSOMAGOLÁSI DÍJ (BRUTTÓ) menüpont nyújt részletes tájékoztatást. A szállítási költségeken kívül az Eladó további költségeket nem számít fel.
RENDELÉS LÉPÉSEINK BEMUTATÁSA
A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba a “KOSÁRBA RAKOM” gombra kattintva. Ha rákattint erre a gombra, akkor a kiválasztott termékből 1 darabot helyezett virtuális bevásárlókosarába.
Ekkor visszaléphet a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gomb megnyomásával, vagytovább léphet a „PÉNZTÁRHOZ” feliratú gomb megnyomásával.
A kosár oldalon, illetve a fejlécben elhelyezett kosár-widget területen ellenőrizheti a kosár tartalmát, és Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát, plusz/mínusz gombokkal tudja beállítani a kívánt mennyiséget. Az “x”- gombra kattintva törölheti a kosárból az adott tételt. A mennyiség megadását követően nem frissül automatikusan a kosár tartalma, ezért minden esetben válassza a “KOSÁR FRISSÍTÉSE” gombot.
Ha befejezte a vásárlást kattintson a “TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gombra.
A pénztár oldalon adhatja meg a számlázási és szállítási címét, valamint választhat a szállítási és fizetési módok közül. Ebben a lépésben láthatja pontosan a rendszer által kiszámolt szállítási költséget, valamint az utánvétes fizetés esetén a készpénz kezelési díjat.
Webáruházunkban kuponrendszer is működik. Amennyiben Ön rendelkezik érvényes kuponnal, azt a kosár és pénztár oldalakon tudja érvényesíteni.
Itt kell bejelölni az „Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat” kis kockát, és ha mindent rendben talál, akkor a “MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintva érvényesíti vásárlását.
Ezt követően rendelésösszesítő lap jelenik meg a böngészőjében, továbbá e-mail-ben 48 órán belül visszaigazolást kap rendeléséről, amely nem minősül a vevői ajánlat elfogadásának.
Saját fiók létrehozását követően bármikor be tud bejelentkezni e-mail címe és jelszava segítségével.
Fontos, hogy a regisztráció során ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie. Külön felhívjuk figyelmét a telefonszám, és az e-mail cím pontos megadására, hiszen ezek hiányában meghiúsulhat a kapcsolatfelvétel, és a megrendelés teljesítése. Tájékoztatjuk, hogy az email-ben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége. A regisztráció azt jelenti, hogy a regisztráció útján nyilvántartásba vett természetes személy személyesen, illetve jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság (szervezet) képviselője a szervezet nevében jár el a vásárlás során. A regisztrációhoz szükséges néhány személyes adat megadása is. Ezek védelméről az oldal alján található adatkezelés részben olvashat. A regisztrációs űrlapon megadott adatait tároljuk, így a következő vásárláskor már nem kell még egyszer megadni. Az adott megrendelés elküldött adatai az elküldést követően már nem javíthatóak.
Fizetési feltételek
WEBÁRUHÁZUNKBAN TÖBBFÉLE FIZETÉSI MÓD KÖZÜL VÁLASZTHAT.
A Vásárló a megrendeléskor jogosult megjelölni a fizetés módját, mely a megrendelésvisszaigazolása, elfogadása esetén a felekre nézve kötelező érvényűnek tekintendő.
Utánvét
Ebben az esetben a terméket kiszállító futárnak kell a készpénzben kifizetni a megrendelésben rögzített vételárat. Utánvétes fizetési mód választása esetén készpénz kezelési díjat számítunk fel. Ezt a díjat minden esetben részletesen kiszámoljuk Önnek a megrendelés összesítő oldalon.
Előreutalás
Ha ezt a fizetési módot választja, akkor a megrendelés beérkezésekor egy díjbekérőt állítunk ki Önnek. Ha a számlán szereplő összeget jóváírták bankszámlánkon, akkor indítjuk el a megrendelt termékek szállítását. Ebben az esetben nem számítunk fel készpénz kezelési díjat, viszont a szállítás 2-3 nappal is csúszhat a közreműködő bankok miatt.
Készpénz
Ezt a fizetési módot csak akkor választhatja, ha az áru átvételének módja: személyes átvétel. Így üzletünkben az áru megtekintése után kell csak fizetnie.
BARION kényelmes fizetés bankkártyával
A Barion fizetési rendszerén keresztül a megjelölt bankkártyával is módjában áll Felhasználónak a fizetésre. A vásárláskor a Felhasználó a Barion ÁSzF-jét is köteles elfogadni.
AZ ÁRU ÁTVÉTELÉNEK MÓDJA
MPL futárszolgálat
A megrendelt árut azMPL futárszolgálat szállítja házhoz. A csomagok feladásától számított kézbesítése munkanapokon 8-18 óra közötti időszakban, MAGYARORSZÁG TERÜLETÉN 2MUNKANAP-on belül történik. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat két egymást követő munkanap kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!
Amennyiben tévesen leszállított, illetve hibás termékeket talál a csomagban, azt kérem azonnal jelezze vevőszolgálatunknak e-mailben.
Személyes átvétel
Lehetősége van az árut személyesen is átvenni ajándékboltunkban.
EGRI VÁRBOLT
DOBÓ ISTVÁN VÁRMÚZEUM, PÜSPÖKI PALOTA, VOLT ÉREMVERDE
3300 Eger, Vár 1.
NYITVA TARTÁS
Nyári: (március 15. – október 31. 10-18 óráig)
Téli: (november 1. – december 31. hétfő kivételével naponta 10-16 óráig) időjárástól függően
(január 1. – március 14. szombat-vasárnap 10-16 óráig) időjárástól függően
Érdeklődni: Palotás Erika
Tel.: +36 70 297 1312
FONTOS!!! Mivel nem tartunk minden terméket raktáron, ezért csak akkor induljon el ajándéküzletünkbe, ha írásban megerősítettük Önnek, hogy az áru átvehető! Ajándékboltunk a turisztikai szezonhoz igazítva tart nyitva, kérjük személyes átvétel választása esetén bizonyosodjon meg nyitva tartásunkról a fent megadott számon.
SZÁLLÍTÁSI ÉS CSOMAGOLÁSI DÍJ (BRUTTÓ)
Házhoz szállítás díjszabása
A megrendelt árut az MPL futárszolgálat szállítja házhoz. Szállítási díjainkat a megrendelt termékek súlya alapján automatikusan számítjuk ki.
Készpénz kezelési díjat csak akkor számítunk fel, ha az utánvétes fizetési módot választja!
Ár / Csomag 0,1-3 kg 1.890 Ft (3kg-ig)
Súly (tól-ig) 3,1-10 kg 10,1-20 kg 20,1-30 kg
Ár / Csomag 2000 Ft 3000 Ft 6000 Ft
Készpénz kezelési díj (csak utánvét esetén) (bruttó)
Beszedendő áruérték Szolgáltatás bruttó díja
50 000 Ft-ig 400 Ft
50 001-100 000 Ft-ig 710 Ft
100 001-200 000 Ft-ig 1020 Ft
Az Eladó a Webáruházban megrendelt termékek kiszállítását kizárólag Magyarország területén vállalja. A termékek Magyarország határain kívül történő kiszállítása nem lehetséges, a határon túlra történő megrendelés esetén az Eladó megrendelést jogosult törölni, egyidejűleg a Vásárlót emailben tájékoztatja a megrendelés törléséről. Az ezzel kapcsolatban esetlegesen felmerülő problémákért az Eladó felelősséget nem vállal.
FELHÍVÁS A CSOMAGOK ÁTVÉTELÉVEL KAPCSOLATOSAN
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!
Az Eladó a kiszállítást a megrendelésben megjelölt szállítási címre kézbesíti. A Vásárló köteles kézbesítési címként olyan címet megadni, ahol a megrendelt termék átvételét biztosítani tudja. A pontatlanul vagy hibásan megadott kézbesítési címből eredő szállítási késedelemből, vagy a kézbesítés esetleges lehetetlenüléséből eredő károkért az Eladó semmilyen felelősséget nem vállal.
A kiszállítást megelőzően a Szállító (MPL futárszolgálat), telefonon vagy emailben egyezteti a Vásárlóval a kiszállítás időpontját. A Vásárló felelőssége gondoskodni arról, hogy az egyeztetett időszakban a csomag átvételét biztosítsa.
A Vásárló a csomag kézbesítésekor köteles ellenőrizni, hogy a számlában feltüntetett tételek a valóságban megegyeznek-e a megrendelt és kiszállított termékekkel. Probléma esetén a Vásárlónak 24 órán belül fel kell venni az Eladóval a kapcsolatot, a hiba elhárítása érdekében.
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük,az ismételt kiszállításért az Eladó külön szállítási díjat jogosult felszámítani,újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!
A vásárlástól való elállás (fogyasztói szerződés esetén)
ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK MENETE
Távollevők között kötött fogyasztói szerződés esetében a fogyasztót elállási jog illeti meg. Fogyasztó a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Vállalkozás a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 4. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
A fogyasztó 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül jogosult elállni a szerződéstől. Ha szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás teljesítése megkezdődött, a fogyasztó a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül jogosult felmondási jogát gyakorolni.
Az elállási idő az Eladótól megrendelt termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy:
– a terméket átveszi,
– több termék adásvételekor – ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik – az utoljára szolgáltatott terméket átveszi,
– több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételt vagy darabot átveszi,
Ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az elállási idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az első terméket átveszi.
Amennyiben a fogyasztó az elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/ felmondási szándékát egyértelműen tartalmazó nyilatkozatát köteles eljuttatni postán az Eladó címére (6100. Kiskunfélegyháza, Attila utca 12.), emailben a rendeles@reneszanszajandek.hu, vagy személyesen az Eladó Panaszkezelési helyén (6100. Kiskunfélegyháza, Attila utca 12.). Ebből a célból a Vásárló felhasználhatja az ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTÁ-t ITT letölthető.
A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a 7.2. pontban megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Az átvételtől számított tizennegyedik napon elküldött elállási/felmondási nyilatkozat érvényes, azaz határidőben elküldött nyilatkozatnak számít.
A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállási jog jogszerű gyakorlása esetén az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül köteles a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (szállítási költség) visszatéríteni. Ez alól kivétel az a többletköltség, amely amiatt merült fel, hogy a fogyasztó az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Az elállási jog gyakorlása miatt a termék(ek) visszaküldésének közvetlen költségét a fogyasztó viseli. E költségek legmagasabb becsült összege: 3.000,- Ft, azaz Háromezer forint. A fogyasztót csak a visszaküldés költségei terhelik. Az Eladó ezen felül követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból, vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenés megtérítését.
Visszatérítés esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget az alábbiak szerint téríti vissza:
– készpénzben történt fizetés esetén a visszatérítés a Vásárlás helyszínén (Dobó István Vármúzeum, Várbolt, 3300. Eger, Vár 1.), készpénzben,
– bankkártyás fizetés esetén az online fizetéskor használt bankkártyához tartozó számlára,
– banki átutalásos fizetés esetén az átutaláskor használt bankszámlára történő visszautalással.
E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terhelheti.
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméke(ke)t vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni).
Az Eladótól megrendelt és átvett termék(ek)et a fogyasztó köteles az Eladó számára indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.
Szavatosság, jótállás
Hibás teljesítés (Ptk. 6:157.§)
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett. Fogyasztó esetében az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási igény nem érvényesíthető párhuzamosan a termék ugyanazon hibája miatt.
Kellékszavatosság
Olyan szerződés alapján, ahol a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
A kellékszavatossági jogok érvényesítésére a Ptk. 6:159.§-ában foglalt rendelkezések irányadóak. A jogosultat a következő jogok illetik meg:
- a) választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást, vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőbena jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Kellékszavatossági jogokat az a Vásárló is érvényesíthet, aki nem minősül fogyasztónak.
Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a forgalmazóval szemben, a fogyasztói szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződésmegkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének a fogyasztóvédelmi törvényben foglaltakkal összhangban álló módjára. A fogyasztói panaszt 30 napon belül írásban meg kell válaszolni a Reneszánsz Panoptikum Kft-nek. A fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (az ÁFA törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát).
Fogyasztónak nem minősülő Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A határidők számítása a teljesítés időpontjától kezdődik. Az igényérvényesítési határidő azt jelenti, hogy milyen határidővel kell a jogosultnak a szavatossági igény érvényesítésére irányuló keresetlevelet a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróságnál benyújtania.
A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.
Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Jótállás (fogyasztói szerződés esetén)
Az Eladó jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (a továbbiakban: Ptk.) valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) sz. Kormányrendelet (a továbbiakban: Rendelet) rendelkezései az irányadóak. A Rendelet mellékletében felsorolt, fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, új tartós fogyasztási cikkek (a továbbiakban: fogyasztási cikk) vonatkozásában hibás teljesítés esetén a fogyasztó a jótállási időn belül jótállási igényt érvényesíthet az Eladóval szemben. A jótállási igény érvényesítésére a Ptk-nak a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait (6:159.§) kell megfelelően alkalmazni.
A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. A jótállásból eredő jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállás kötelezettjével szemben.
A Rendelet hatálya alá tartozó termékekre vonatkozóan a jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A fogyasztó a jótállási határidő alatt bármikor közölheti kifogását a kötelezettel. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a Rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Ha a jótállás kötelezettje jótállási kötelettségének a jogosult felhívására nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási határidő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a Rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
ARendelet alkalmazásában gyártó: a fogyasztási cikkek adásvételének és a kapcsolódó jótállásnak egyes vonatkozásairól szóló, 1999. május 25-I 1999/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 1. Cikk (2) bekezdés d) pontjában meghatározott gyártó.
A jótállás időtartama alatt az Eladó a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Minden olyan megállapodás, amely a Rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el, semmis. Az érvénytelen megállapodás helyébe a Rendelet rendelkezései lépnek.
Termékszavatosság (fogyasztói szerződés esetén)
Termékszavatossági igény szempontjából a Ptk. 6:168. § szerint terméknek minősül a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog.
Termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igény szempontjából gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
A szavatossági és jótállási igények érvényesítése (fogyasztói szerződés esetén)
Amennyiben a fogyasztó a Ptk. szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (a továbbiakban: szavatossági igényt) vagy a Rendelet alapján jótállási igényt érvényesít, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben (a továbbiakban: NGM rendelet) foglaltakat kell alkalmazni. Az NGM rendelet vállalkozásra vonatkozó szabályait a Ptk. szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a dolog gyártójára is megfelelően alkalmazni kell.
A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti: a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak az NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját, d) a hiba bejelentésének időpontját, e) a hiba leírását, f) a fogyasztó által jótállási igénye alapján érvényesíteni kívánt jogot, g) a jótállási igény rendezésének módját, vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát. Ha a vállalkozás jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztónak rendelkezésére kell bocsátani.Ha a vállalkozás a fogyasztó jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A vállalkozás a fogyasztó jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságnak bemutatni.
A jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelmi törvény szerinti panasznak.
Kijavítás iránti igény esetén a vállalkozásnak, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetni: a) a kijavítási igény bejelentésének és a kijavításra átvételnek az időpontját, b) a hiba okát és a kijavítás módját, c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén a javítószolgálatnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.
ADATKEZELÉS
Személyes adatok védelme
Az Áruház internetes oldalán való regisztrációra vagy ennek hiányában megrendelésre az Adatvédelmi Nyilatkozat ismeretében, annak elfogadása esetén kerülhet sor.
A webáruház használata során cégünk rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az alvállalkozója (pl.: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat cégünk kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat cégünk a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat a cégünk bizalmasan kezeli. Hírlevelünkről leiratkozhat, a hírlevél alján található leiratkozás gombra kattintva.
Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a fent megadott e-mail címen. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a Reneszánsz Panoptikum Kft. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
A fenti adatok kezelését bejelentettük a Magyar Köztársaság Adatvédelmi Biztos Irodája által vezetett Adatvédelmi Nyilvántartásba.
Illetékesség, joghatóság, alkalmazandó jog
Békéltető testületi eljárás
A fogyasztó – panasz elutasítása esetén, annak jellege szerint – békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) mellett működő független testület.
Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Illetékességi szabályok: Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – a fentiek szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes. Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes. A békéltető testület illetékességi területe a testületet működtető kamara szerinti megyére (fővárosra) terjed ki.
A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak az alábbi weboldalakon:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=4
A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása:
Az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt. Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot. Ezzel egyidejűleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/.
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium: Infokommunikációért és Fogyasztóvédelemért Felelős Államtitkárság
Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár
Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárság
Keszthelyi Nikoletta Fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár
http://fogyasztovedelem.kormany.hu
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elérhetőségei:
Székhely: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Minisztériumi épületek:
1011 Budapest, Iskola utca 13.
1011 Budapest, Vám utca 5-7.
Postacím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Központi postafiók címe: 1440 Budapest, Pf. 1.
Telefonszám: +36-1-795-1700 Telefax: +36-1-795-0697
Ügyfélszolgálati iroda: 1011 Budapest, Fő u. 44-50.
Ügyfélszolgálat telefonszám: +36-1-795-6766; +36-1-795-3832; +36-1-795-6816
Ügyfélszolgálat e-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu
Ügyfélszolgálati idő: Hétfő – Szerda 12.00 – 16.00 Kedd – Csütörtök 9.00 – 13.00
A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal, Kecskeméti Járási Hivatala elérhetőségei:
Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.. E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
http://bkmkh.hu/fogyasztovedelmi_osztaly/elerhetosegek/
Panasza benyújtása előtt kérjük ellenőrizze a fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségeinek friss adatait!
Bírósági eljárás: Jogvita esetén az Eladó mindenkori székhelye szerint illetékes, a jogvita eldöntésére hatáskörrel rendelkező bíróság jogosult eljárni.
Jogvita esetén a hatályos magyar jog rendelkezései irányadóak.
ODR Link
Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, ami az info@szifonbolt.hu.
Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Panaszkezelési hely:
Cím: 6100. Kiskunfélegyháza, Attila utca 12.
Email: rendeles@reneszanszajandek.hu
EGYÉB
ÁSZF, ÁRAK MÓDOSÍTÁSA
A Szolgáltató jelen ÁSZF-t, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
Technikai információk
Webáruházunk használatához szükséges, hogy az Ön által használt böngészőben engedélyezze a cookie-k (sütik) fogadását, illetve a javascriptek futtatását. A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.